we are 'AL-IKHWAH'

04/07/2011

Assalamualaikum, salam 1dunia. hi. hari - hari ada post bru. apabila kebosanan dan kemalasan melanda, beginilah jadinya. 24/7 on the screen. so, watpe lagi kalau x menge'post' kt blog n. haha. OK, hari n nk berkongsi sikit pasal Al-Ikhwah. errk? xde kena mengena dengan silaturrahim n. sebenarnya Al-Ikhawah n name sbuah team futsal. mrngikut kronologi penubuhannya, ahli-ahli pasukan ni bukan sengaja nak guna nama A-I sebagai nama pasukan. tetapi disebabkan beberapa masalah, nama A-I n telah menjadi nama rasmi pasukan mereka. Alhamdulillah sampai sekarang ramai yang telah kenal pasukan ni. ha? korang xkenal? oo. mesti korang xmain futsal kan? atau mesti korang bkn azharian kan? atau maybe jgk korg bkn laki kan?haha. sbb 2 la xkenal. ape? bkn smua? abis 2? ok2..meh sni nak cite lagi. 
  
 Al-Ikhwah n terdiri dari 9 orang anak muda tahun 1 Al-Azhar kuliah Perubatan.5 daripada mereka berasal dari Kelantan, 2 Selangor dan 2 lagi orang yang masing-masingnya berasal dari Negeri Sembilan dan Perak. Berikut adalah biodata pemain-pemain Al-Ikhwah.  
 

 name : Eqbal Faiz ( kebba )
asal : Kelantan
umur : 19 tahun
posisi : LB, RB, ST


 name : Ilham Hakimi ( kimi )
asal : Kelantan
umur : 19 tahun
posisi : CAM, LW, RW

nama : Abdul Muhaimin ( matmin )
asal : Kelantan
umur : 20 tahun ( 4.11.1991 )
posisi : GK, LB, CM

nama : Fathullah ( pato )
asal : Selangor
umur : 18 tahun ( 12.11.1992 )
posisi : CB

asal : Perak
umur : 19 tahun ( 2.3.1992 )
posisi : GK

nama : Izzuddin
asal : Kelantan
umur : 19 tahun
posisi : RB, CM

nama : Haziq Muhammad ( Haziq )
asal : Negeri Sembilan
umur : 19 tahun ( 13.5.1992 )
posisi : ST, LF

nama : Asyraf Muhamad ( Cerah/Acap )
asal : Kelantan
umur : 18 tahun ( 27.8.1992 )
posisi : LB, RB, CM

asal : Selangor
umur : 20 tahun ( 26.6.1991 )
posisi : CB, CM 

itulah kesemua pemain A-I. bermula nya perjalanan dalam dunia futsal apabila menyertai Liga Kahera Liqa pada penghujung tahun 2010. liga tersebut berakhir pada bulan 5 tahun 2011.  pencapaian yang agak memberansangkan ditunjukkan oleh pasukan ini apabila menghuni tangga kedua liga Kaherah dibelakang pasukan Cesc Skoda iaitu juara bertahan yang diwakili oleh pelajar tahun 3 Al Azhar. kesemua 4 pasukan teratas layak untuk bertanding bagi merebut piala antara universiti Kaherah insyaAllah yang bakal diadakan penghujung tahun ini.

Semoga dengan sokongan semua pihak dapat melancarkan lagi perjalanan team ini agar lebih banyak kejayaan yang akan dicapai pada masa kan datang, InsyaAllah. Jazakumullahu khairan kathira. semoga bertemu di lain post. Assalamualaikum.

4 comments:

matinul khuluq said...

intro was began
waiting for following parts....

ilhamhakimi said...

InsyaAllah.. :)
akan menyusul la phni..hehe

qua diniy said...

baso sungguh gamba aku xdok..malah ah nk gi ambik gmbr sek2 mu smula2...hahaha

ilhamhakimi said...

ololo qwa..hop 2 kito masuk bab lain plok..'the man behind al ikhwah' ...hahaha

Post a Comment