Hari Raya kami diperantauan.

01/09/2011

Bismillahirrahmanirrahim.. Alhamdulillahi rabbil alamin.. setelah sebulan kita berpuasa, akhirnya fajar syawal menjelma. disambut dengan takbir, tasbih, dan tahmid kepada Ilahi. wajah keriangan jelas terpancar pada setiap wajah yang bergelar muslim tidak kira yang kaya mahupun miskin, tua mahupun muda.

Selepas perutusan hari raya di ishtiharkan, maka, tersebut lah kisah para pelajar yang berada di perantauan, yang hari raya nya tidak sama dengan mereka yang berada di samping keluarga yang tersayang di Malaysia. sedikit berlainan tetapi penuh dengan keceriaan. walaupun ada di antara mereka tidak rela, tetapi kehadiran sahabat disisi sebagai pengganti jelas menghilangkan segala duka di hati.

inilah kisah sesetengah pelajar Kelantan di perantauan. actually, this is my story~
bermula pada hari ke-29 Ramadhan. ditaklifkan sebagai AJK masakan di Rumah kelantan Baru ( RKB ) bersama Eqbal Faiz, Muhd Ashraf dan W.M.Nazim (CEO) bersama2 beberapa lagi pelajar. bermula lepas zohor, bermula tugas. untuk menyiapkan lebih kurang 3000 batang satay. Alhamdulillah semua berjalan lancar sehingga kepada proses membakar. siap lbih kurang pukul 8 pagi. di ketuai Us. Amin.

sesi foto, jom pakat tengok...

sedang ber'satay'

khusyuk siye daging

tokey roti canai blajar wak satay..hee

Us min (bos), makjim (CEO)

jom makan tomyam!

selesai solat hari raya

red warrior ada dimana2..GKG!!

pelajar Perubatan Azhar beraya bersama.

no caption.

basuh-basuh

selero molek Us. Abu

pengarah Program berjiwa rakyat.. solute!

2 lah diari pelajar Kelantan di Mesir. penuh keceriaan walaupon beraya berjauhan degn keluarga tersayang. semoga ukhuwah yang di bina akan kekal selama-lamanya. insyaAllah.

0 comments:

Post a Comment